Nieuwe lijsttrekker GroenLinks wil verschil maken

Eline Kippers is 35 jaar oud, moeder van 2 jonge kinderen en koos voor de gemeentepolitiek omdat ze zoals ze dat zelf formuleert “een groen en sociaal verschil wil maken. Ik ga niet alleen als vertegenwoordiger voor de huidige kiezers de gemeentepolitiek in, maar ik doe dit ook voor de jonge generatie die er nu nog niets over te zeggen heeft, maar straks wel met alle gevolgen te maken krijgt. Ik doe het dus ook voor mijn kinderen en hun generatiegenoten”. Eline Kippers, in het dagelijks leven werkzaam als docent Kunst op een middelbare school, staat bekend als iemand die zowel binnen als buiten het politieke leven de verbinding zoekt met een voorkeur voor constructieve, praktische oplossingen. “Daarbij denk ik niet alleen aan samenwerking met de andere partijen”, verklaart Kippers, “maar ook aan samenwerking met de agrarische ondernemers in onze gemeente”. Niet alleen “groen” maar ook “doen” is de geest van het nieuwe partijprogramma van GroenLinks dat ook afgelopen week gepresenteerd werd. Dus actuele zaken als klimaatadaptatie, de energietransitie en natuurinclusief bouwen staan in de lijst met 12 hoofdonderdelen waar GroenLinks de komende jaren op wil focussen. Eline Kippers is er klaar voor, dat is wel duidelijk. “Iedereen levert aan deze aandachtspunten natuurlijk al een bijdrage. We zijn kritisch op ons energieverbruik, op onze afvalproductie, op ons gedrag als consument. Iedereen wil deze wereld goed achterlaten voor onze kinderen maar ook weer voor hun kinderen en de kinderen van hun kinderen” glimlacht Eline. “En daar wil ik samen met mijn partij heel graag aan bijdragen. Onze generatie maakt hierin het verschil. Laten we daar met z’n allen voor gaan!”