19 juni 2022: Klimaatmars in Rotterdam. Ga je met ons mee?

Op 19 juni 2022 houdt De Klimaat Coalitie weer een klimaatmars, Deze keer in Rotterdam. De klimaatcrisis is nu. GroenLinks De Wolden gaat er heen, en nodigt iedereen uit om mee te gaan.

💡
Hitterecords sneuvelen keer op keer met als gevolg diepgaande veranderingen voor al het leven op Aarde. Dus ook in De Wolden! In Drenthe loopt het aantal insecten onthutsend terug, terwijl insecten van immens belang zijn voor de balans in de natuur en ook voor de voedselzekerheid van de oogst van onze agrariërs.

In Nederland verloren mensen in Limburg hun huis door overstromingen; elders veroorzaken droogtes hongersnoden en verwoesten bosbranden gemeenschappen van mensen en dieren. De klappen vallen vooral bij degenen die de minste middelen hebben om zich tegen deze gevaren te weren. Binnen onze landsgrenzen, maar vooral ook ver daarbuiten.

Bij de vorige klimaatmars op 6 november 2021 in Amsterdam waren meer dan 40.000 mensen!

Wat is de klimaatmars?

De Klimaatmars is een vreedzaam protest tegen het uitblijven van actie om de effecten van de klimaatcrisis te verminderen en verdere opwarming van de aarde tegen te gaan. Op individueel niveau kun je actie ondernemen en dat is goed, maar de grote vervuilers van Nederland moeten op landelijk niveau worden aangepakt. Bij de vorige klimaatmars op 6 november 2021 in Amsterdam waren, ondanks het koude weer, meer dan 40.000 mensen!

Wie organiseert De Klimaatmars?

De Klimaatmars is een initiatief van de Klimaatcrisis Coalitie, dit is een samenwerkingsverband van Oxfam Novib, Fridays For Future, Greenpeace, Extinction Rebellion, FNV, Fossielvrij NL, Milieudefensie, Code Rood, DeGoedeZaak en TNI.

Hoe gaan we reizen naar de klimaatmars in Rotterdam?

We gaan met de trein vanuit Meppel of Zwolle. We proberen zoveel mogelijk mensen te verzamelen, zodat we een groepsticket daluren per 7 personen kunnen gebruiken. Dat is milieuvriendelijk en zo kunnen we de kosten delen.

Wat kost het om mee te gaan naar de klimaatmars in Rotterdam?

Met een groepsticket daluren kost een retour Meppel-Rotterdam per 7 personen €88,-. Per persoon is dat ongeveer €12,60. Je kunt zelf kiezen of je in Rotterdam iets wil kopen om te eten of dat je eten meeneemt. Het is altijd aan te raden iets te drinken mee te nemen.

Ja, natuurlijk. Iedereen is van harte welkom om mee te gaan. Dit is geen ledenreis, maar juist bedoeld om aan iedereen de mogelijkheid te bieden om op een laagdrempelige manier mee te gaan naar de klimaatmars in Rotterdam. Ben je bezorgd over het klimaat? Meld je dan aan!

Hoe kan ik me aanmelden om mee te gaan?

Stuur ons een bericht! Via de site, ons contactformulier of via social media.
We inventariseren wie er mee wil en vragen om een bevestiging.

Wat wordt er van mij verwacht als ik mee ga?

Dat je meegaat is al geweldig! Je kan meelopen zonder dat je iets extra hoeft te doen. Voor de deelnemers die het leuk vinden zijn er wel mogelijkheden om een groot spandoek of kleiner protestbord te dragen.