Lijsttrekker GroenLinks te gast in podcast Politieke Tour De Wolden

De lijsttrekkers van de 7 politieke partijen in De Wolden zijn uitgenodigd voor een podcast Politieke Tour De Wolden. Vanaf deze week is de podcast met de lijsttrekker van GroenLinks De Wolden te beluisteren op Spotify.

Erica Henry, adviseur raadscommunicatie bij gemeente De Wolden, interviewt elke aflevering een andere lijsttrekker binnen de podcastserie Politieke Tour De Wolden. Deze podcast is met name gericht op de groep 18 t/m 35 jaar. Maar ook diegenen die buiten deze groep vallen zijn van harte welkom om te luisteren.
Elke aflevering duurt ongeveer een half uur.

Naast dat je de lijsttrekkers iets beter leert kennen, is deze podcast erop gericht toegankelijke informatie te geven over belangrijke thema's uit het verkiezingsprogamma, zodat je beter voorbereid je stem kunt uitbrengen op 16 maart.

Thema's van de podcastserie Politieke Tour De Wolden

Van te voren konden de partijen thema's aanleveren. De vijfde van deze reeks is Eline Kippers - van Lint van GroenLinks De Wolden. Zij bracht het thema natuurinclusiviteit in. Aan de hand van dit thema legt zij in de podcast uit hoe je bij de beslissingen over woningbouw, wegennet, energietransitie, natuur- en groenbeheer en uiteraard de agrarische sector de natuur een rol geeft. Zo kom je niet alleen dichter bij het behalen van de klimaatdoelen, maar zorg je tegelijkertijd voor een veel toekomstbestendiger en prettiger woonomgeving.
Ook ideeën voor steun voor de minima en mensen in de bijstand komen aan bod, want GroenLinks is niet alleen groen, maar ook sociaal georiënteerd.

GroenLinks zoekt graag de verbinding, streeft naar een duurzame toekomst en kijkt verder dan 4 jaar vooruit.

Ben je benieuwd hoe GroenLinks dat wil gaan doen? Luister dan naar de vijfde aflevering van de podcast Politieke Tour De Wolden met de lijsttrekker van GroenLinks, Eline Kippers - van Lint!